Rok szkolny 2021/2022 to wyjątkowy czas w historii naszej szkoły - świętuje ona bowiem Jubileusz 30-lecia swojego istnienia, który chcemy uczcić wieloma projektami i akcjami.
Spotkanie z Absolwentami. Pan Wojciech Pająk i Pan Kamil Sznel wspominali swoje licealne lata, opowiadali o własnej ścieżce zawodowej, i oczywiście, jak przystało na samorządowców, zachęcali do związania dorosłego życia z Suwałkami. Organizatorzy spotkania: Malwina Kwiecień i Igor Przybylak
Miło jest nam poinformować, że nasza szkoła drużynowo zajęła wśród dziewcząt I miejsce, natomiast chłopcy II w Teście Coopera. Wynik bardzo cieszy, ponieważ w rywalizacji brało udział ok. 50 uczniów z każdej szkoły. W zawodach wystartowało 6 szkół. Warto przypomnieć, że Test Coopera to bieg ciągły. W czasie 12 minut sędziowie mierzą odległość, jaką pokona zawodnik. Opiekun młodzieży: Kamil Wiszniewski. Serdeczne gratulacje!
W dniu 27 marca 2022 r. odbył się finał XX Międzyszkolnego Konkursu Grafiki Komputerowej "Plamka '22". Uczestnicy wykonywali prace na temat: "Złota Polska Jesień". Lista finalistów "PLAMKA '22": I miejsce Julia Kruszyłowicz, II miejsce Nina Kuprewicz, III miejsce Hanna Modzelewska, IV miejsce Piotr Kacprzyk. Serdeczne gratulacje!
Miło jest nam poinformować, że Martyna Wasilewska i Igor Barmuta uzyskali jeden z najlepszych wyników w Polsce w procesie rekrutacyjnym do XXVIII sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. Tym samym 1 czerwca 2022 będą reprezentować społeczność III LO w Suwałkach na posiedzeniu XXVIII sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży w Warszawie. Opiekun młodzieży: Konrad Wiśniewski
Uczniowie naszej szkoły, już po raz trzeci, uczestniczyli w ogólnopolskim programie "Szkoła Kompetencji Przyszłości " - Zwolnieni z Teorii. Jest to praktyczna olimpiada, oparta na Metodzie Prawdziwych Projektów, autorskiej adaptacji na polskie warunki, metody stworzonej na Harvardzie, tzw. The field method. Zadaniem uczniów jest działanie w zespole - zaplanowanie oraz wdrażanie własnego projektu społecznego. Opiekun młodzieży: Krystyna Słowicka
Miło jest nam poinformować, że uczniowie klas 1A i 2A ukończyli kurs "PCAP: Programming Essentials In Python" w ramach Cisco Networking Academy i otrzymali Certyfikat potwierdzający opanowanie umiejętności w zakresie programowania w języku Python. Instruktor akademii:Joanna Domuracka. Serdeczne gratulacje!
Uczniowie naszej szkoły biorą udział w międzynarodowym projekcie "FROM GAME TO STEM" w ramach programu Erasmus+ KA2. Projekt realizuje pogłębienie wiedzy z przedmiotów ścisłych i podniesienie umiejętności językowych. W trakcie projektu nasi uczniowie i nauczyciele biorą udział w przedsięwzięciach z takich przedmiotów jak: biologia, chemia, matematyka, fizyka, geografia, informatyka. Projekt jest realizowany we współpracy ze szkołami z Serbii, Hiszpanii, Turcji i Bułgarii. Koordynator projektu: Marcin Hościłowicz
6 czerwca 2022 r. uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w rajdzie rowerowym "III LO WIGRY TOUR" Przejechali trasę wokół jeziora Wigry - około 50km. Opiekunowie młodzieży: Jacek Kwiecień, Wojciech Makowski, Adam Kozłowski.

 

 

Architektury i procesy z przeszłości ustępują miejsca bardziej nowoczesnym aplikacjom działającym w czasie rzeczywistym dzięki systemom IoT (Internet of Things) i zbieranym przez nie danym. Powstają dynamiczne platformy danych, a nasza zdolność do pozyskiwania danych przy użyciu najnowszych technik analitycznych rośnie. 

Dlatego aby zdobyć przewę i zwiększyć swoje szanse na rynku pracy, uczmy się nowych umiejętności. Umiejętności takie jak zbieranie, przechowywanie i wizualizacja danych uzyskanych z czujników IoT są bardzo poszukiwane. Podczas tego kursu można zdobyć informacje jak korzystać z analizy danych w działalności gospodarczej lub marketingowej. Spostrzeżenia te mogą pomóc firmom w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji.

 

Umiejętności kształtowane podczas kursu:

- wykorzystanie języka programowania Python do tworzenia kodu, który odczytuje dane z czujników i przechowuje je w bazie danych SQL,

- wizualizowanie, czyszczenie, manipulowanie i integrowanie zbiorami danych,

- poznanie podstawowych zasad działania platform Big Data, takich jak Hadoop,

- wykorzystanie storytellingu do prezentowania spostrzeżeń uzyskanych z wyodrębnionych danych. 

 

Instruktor akademii : Joanna Domuracka