Olimpiada "Zwolnieni z Teorii" 2023
Miło jest nam poinformować, że uczniowie z naszej szkoły tworzący projekty:
Civitas;
Na zdrowie w GŁOWIE;
Podaj rękę i mierz wysoko;
Zakręceni-wykształceni
ukończyli swoje projekty w Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii i otrzymali tytuły finalistów oraz międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami wydany przez PMI ATP ceniony przez pracodawców na całym świecie!
Nauczyciele wspomagający działania młodzieży: Joanna Domuracka, Krystyna Słowicka
Olimpiad "Zwolnieni z Teorii" 2022
Uczniowie naszej szkoły, już po raz trzeci, uczestniczyli w ogólnopolskim programie "Szkoła Kompetencji Przyszłości " - Zwolnieni z Teorii. Jest to praktyczna olimpiada, oparta na Metodzie Prawdziwych Projektów, autorskiej adaptacji na polskie warunki, metody stworzonej na Harvardzie, tzw. The field method. Zadaniem uczniów jest działanie w zespole - zaplanowanie oraz wdrażanie własnego projektu społecznego. W ten sposób zdobywają doświadczenie i praktyczne kompetencje niezbędne na rynku pracy, niemożliwe do zdobycia tradycyjnymi metodami nauczania. Zdobywają praktykę w prowadzeniu projektów, którą mogą wykorzystać na rozmowach rekrutacyjnych.
Ci, którzy dotrą do końca i zrealizują swój projekt ,odbierają międzynarodowy certyfikat zarządzania projektami wydany przez Project Management Institute ATP (PMI jest to prestiżowa instytucja zrzeszająca 500 tys. kierowników projektów z całego świata).
W tym roku szkolnym szczęśliwymi posiadaczami takich certyfikatów zostało 11 uczniów:
Natalia Grabek (lider), Natalia Ejsmont, Zofia Sławińska, Julia Janowska, Magdalena Jankowska, Magdalena Waszkiewicz, Weronika Pietruszewska, Natalia Bagińska,
Anna Krajewska (lider), Jakub Kalinowski i Hanna Kilon.
Anna Krajewska i Jakub Kalinowski otrzymali również certyfikaty potwierdzające ich umiejętności cyfrowe.
Zespoły biorące udział w projekcie:
Projekt ,,Zwolnieni z teorii" - „5 minut dla kobiet”
Projekt ,,Zwolnieni z teorii" - spotkania wielopokoleniowe
Galeria zdjęć: "Szkoła Kompetencji Przyszłości"- Zwolnieni z teorii 2022
Olimpiada "Zwolnieni z Teorii" 2020
Dnia 25.02.2020 roku w naszej szkole odbyło się zakończenie Olimpiady ,,Zwolnieni z Teorii" . W wydarzeniu wzięło udział 260 uczniów. Spotkanie polegało na przedstawieniu prezentacji dla młodzieży naszego liceum. Tematem była walka z uzależnieniami, o której opowiedział funkcjonariusz straży granicznej.
Projekt zorganizowały uczennice klasy 1Egim w składzie:
Edyta Putra, Julia Augustynowicz, Julita Bednarska, Katarzyna Zawadzka oraz Amelia Piasecka.
Olimpiada "Zwolnieni z Teorii" 2019
Wielki Finał Zwolnionych z Teorii 2019
Z przyjemnością informujemy, że uczniowie III Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Alfreda Lityńskiego w Suwałkach osiągnęli ogromny sukces w Olimpiadzie Szkół Kompetencji Przyszłości, zajmując 13 miejsce na 150 szkół uwzględnionych w Rankingu Szkół Zwolnieni z Teorii 2019 (I miejsce w województwie podlaskim). 56 uczniów szkoły odebrało międzynarodowe certyfikaty z zarządzania projektami sygnowane przez Project Management Institute R.E.P. (PMI to prestiżowa instytucja zrzeszająca 500 tys. kierowników projektów z całego świata, która wyznacza globalne standardy w zarządzaniu). Uczniowie, realizując własne projekty społeczne (kampanie społeczne, wydarzenia publiczne, zbiórki charytatywne, projekty technologiczne), nauczyli się pracy w grupie, zarządzania czasem, zdobyli umiejętności przywództwa.
Za swoją kreatywność zostali uhonorowani wyróżnieniem podczas Wielkiego Finału Zwolnionych z Teorii 2019 w obecności Pani Ambasador USA w Polsce Georgette Mosbacher, przedstawicieli Google.org, Pracuj.pl, Allegro oraz mediów regionalnych i ogólnopolskich.
My w mediach społecznosciowych: https://www.facebook.com/pg/zwolnienizteorii/posts/
Opis projektu:
Grupa uczniów z klas IC, IE, IF oraz IIE uczestniczy w ogólnopolskim programie "Szkoła kompetencji przyszłości" - Zwolnieni z Teorii.
Program skierowany jest do szkół ponadgimnazjalnych otwartych na nowoczesne i praktyczne metody nauczania. Oparty jest na Metodzie Prawdziwych Projektów, autorskiej adaptacji na polskie warunki metody stworzonej na Harvardzie, tzw. "The field method". Zadaniem uczniów jest działanie w zespole - zaplanowanie oraz wdrażanie własnego projektu społecznego.
Uczniowie w ten sposób zdobywają doświadczenie i praktyczne kompetencje niezbędne na rynku pracy, niemożliwe do zdobycia tradycyjnymi metodami nauczania.
Aktywny udział w programie daje młodym ludziom poczucie własnej sprawczości, dostrzegają realne problemy społeczne i podejmują próby przeciwdziałania nim. Uczniowie mają możliwość uzyskania cenionego przez pracodawców, międzynarodowego certyfikatu z zakresu zarządzania projektami.
Zespoły biorące udział w projekcie:
#AlwaysBeYourself – warsztaty samopoznania
Kraina lasów, jezior i walki ze smogiem
Koordynator projektu: Krystyna Słowicka
Nauczyciele wspomagający: Kamil Wiszniewski, Joanna Domuracka, Jolanta Rogucka, Marcin Hościłowicz, Małgorzata Tomczak.