EkoTrzecie znowu w akcji! Na terenie Wigierskiego Parku Narodowego znajduje się dawna składnica, na której pracownicy Parku wraz z uczniami III LO w Suwałkach założyli łąkę kwietną. Niedaleko znajduje się osiem barci i to właśnie zasiedlające je pszczoły będą korzystały z kwitnących kwiatów. Wysiano ponad trzydzieści gatunków roślin miododajnych, które wraz z założonymi wcześniej sadami gatunków biocenotycznych zwiększą bioróżnorodność i dadzą wspaniałe warunki do życia zapylaczom. Obie akcje zakończyły się wspólnym ogniskiem. Już za parę tygodni podczas spaceru szlakiem czerwonym, na tzw. 19 kilometrze, będzie można podziwiać efekty naszej pracy.
Dnia 22 marca 2024 r. (piątek) w naszej szkole, odbyły się Dni Otwarte III LO. DZIĘKUJEMY ZA ODWIEDZINY!
19 kwietnia 2024 r. odbył się finał XXII Międzyszkolnego Konkursu Grafiki Komputerowej "PLAMKA '24". Temat pracy: "W głębi oceanu".
15 marca 2024 r. odbyła się kolejna edycja Turnieju Anglojęzycznego dla Szkół Podstawowych "Prime Mary". Uczniowie 11 szkół z Suwałk i regionu rywalizowali, zarówno indywidualnie jak i drużynowo, sprawdzając wiedzę i umiejętności podczas wykonywania różnych zadań.
W minioną sobotę, czyli 9 marca 2024 r., odbyła się nietypowa wycieczka na Litwę. Dlaczego nietypowa? Ponieważ organizowana była dla uczniów naszej szkoły, ale dołączyli także uczniowie innych szkół ponadpodstawowych z Suwałk, a także pięcioro młodych ludzi ze Szkoły Podstawowej w Wiżajnach. Wśród wycieczkowiczów znaleźli się również studenci filologii z PUZ zlokalizowanej w naszym mieście, rodzice, nauczyciele, znajomi i przyjaciele.
Miło jest nam poinformować, że Patryk Barszczewski 2c, Julia Kruszyłowicz 2c, Oskar Żuryński 2a wzięli udział w warsztatach filmowych Fundacji Bardzo Dziki Wschód.
INFORMATOR: POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Mobilność uczniów w Grecji w ramach akredytacji projektu Erasmus+. Organizator: Marcin Hościłowicz
Rozpoczynamy realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego CUMULUS, którego celem jest rozwijanie i promowanie samorządności uczniowskiej i szkolnej demokracji. Projekty w ramach SBO CUMULUS finansowane będą z budżetu miasta
26 kwietnia 2024 r. pożegnaliśmy naszych uczniów klas czwartych! Mieliśmy zaszczyt towarzyszyć im w drodze po dojrzałość przez 4 lata - to była niezapomniana przygoda. Cała społeczność szkolna III LO życzy Wam powodzenia na maturze!
"Wiersz to zaproszenie do rozmowy" - do dyskusji z poetami i szukania odpowiedzi w poezji zachęcał nas prof. Piotr Śliwiński z UAM w Poznaniu, tym razem na przykładzie utworów Zbigniewa Herberta.

Ordynacja wyborcza Wybory cząstkowe Protokół z wyborów końcowych

ORDYNACJA WYBORCZA

O wyborze Patrona szkoły zdecydują uczniowie, rodzice, nauczyciele i niepedagogiczni pracownicy szkoły w ogólnoszkolnych wyborach, które odbędą się 20.01.2011 r. w III Liceum Ogólnokształcącym w Suwałkach.
W wyborach może wziąć udział każdy uczeń, rodzic/opiekun prawny lub oboje rodziców/opiekunów prawnych oraz nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni.

Aby trzy gremia szkolne miały jednakową siłę wyborczą:
- uczeń dysponuje jednym głosem,
- obydwoje rodziców, czy jedno z rodziców/opiekunów głosujących w imieniu obojga, dysponują jednym głosem,
- głos nauczyciela czy pracownika niepedagogicznego, jest przeliczany proporcjonalnie do liczby uczniów uczących się w szkole, /w szkole jest 526 uczniów, a 55 pracowników/ co stanowi: 9,56 = 10 pojedynczych głosów.

Listy uprawnionych do głosowania zostaną przygotowane przez sekretariat szkoły (uczniowie, rodzice, nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni). 
Karty do głosowania zostaną opracowane, przygotowane i opieczętowane oraz zabezpieczone przez zespół do przeprowadzenia projektu.
Głosowanie potrwa jeden dzień, odbędzie się 20.01.2011 r. w godz. od 10.00 do 17.30 W komisji wyborczej zasiądą przedstawiciele uczniów /2/, rodziców /2/ oraz nauczycieli i niepedagogicznych pracowników szkoły /2/. 
Przebieg głosowania muszą obserwować co najmniej 3 osoby powołane do komisji wyborczej. Osoba, która przystąpi do głosowania powinna okazać komisji dokument tożsamości ze zdjęciem. Każdy uprawniony do udziału w wyborach potwierdzi własnoręcznym podpisem na liście wyborczej odbiór karty do głosowania.

Aby głos był waży należy postawić znak X w kwadratowym polu tylko przy jednym z kandydatów. 

W czasie plombowania, otwierania urny wyborczej i liczenia głosów muszą być obecni oprócz wszystkich członków komisji wyborczej (6), przewodniczący SU, przewodnicząca zarządu RR i koordynator projektu.

Wyniki głosowania zostaną podane do publicznej wiadomości 21.01.2011r.

Nadzór nad prawidłowym przebiegiem wyborów sprawują członkowie zespołu do realizacji projektu NADANIE IMIENIA SZKOLE w składzie: Elżbieta Zienda-Żywiczyńska, Ewa Sidorek, Katarzyna Witkowska, Danuta Worobiczuk, Jolanta Żukowska. 

Zespół do projektu
NADANIE IMIENIA SZKOLE