Zachęcamy do skorzystania z wyjątkowej oferty - warunkiem jest przesłanie do 9 czerwca 2023 r. krótkiego pomysłu na film. Partnerem Warsztatów jest Miasto Suwałki oraz Suwalski Ośrodek Kultury, organizator Festiwalu Filmowego “Wajda na Nowo”. Zadanie publiczne współfinansowane ze środków Województwa Podlaskiego.
Turniej Predator Games to największe w Europie Międzyszkolne Rozgrywki Esportowe. Udział w nim wezmą 1024 szkoły, które jako pierwsze dokonały rejestracji swoich zespołów. Nasza szkoła wyłoniła 16 osobową drużynę, która powalczy w Turnieju!
Miło jest nam poinformować, że uczniowie z naszej szkoły tworzący projekty: Civitas; Na zdrowie w GŁOWIE; Podaj rękę i mierz wysoko; Zakręceni-wykształceni ukończyli swoje projekty w Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii i otrzymali tytuły Finalistów oraz Międzynarodowy Certyfikat z Zarządzania Projektami wydany przez PMI ATP ceniony przez pracodawców na całym świecie! Serdeczne gratulacje!
W dniach 29-31 maja 2023 r. uczniowie klas 1B1, 2B i 5 uczniów z klasy 3d udali się w nieznane, albowiem zazwyczaj, jeśli już na wyprawę ciekawą, kierujemy się na zachód. My zdecydowaliśmy się eksplorować wschód, czyli Łotwę i Litwę. Opiekunowie młodzieży: Jolanta Rogucka, Dorota Barszczewska, Agnieszka Danilewicz
W mojej małej okolicy: Za nami rozstrzygnięcie konkursu fotograficznego i wręczenie nagród. Wszystkie nagrodzone i wyróżnione prace uczestników konkursu zostaną zaprezentowane na wystawie w Sejnach - podczas zbiorowej wystawy suwalskich fotografików, którą odbędzie się latem 2023 roku..
21 marca 2023 r. w Państwowej Szkole Muzycznej odbył się Festiwal Talentów Młodzieży III LO. Można było obejrzeć 18 wspaniałych występów, nie tylko wokalnych, ale również tanecznych, malarskich, teatralnych, muzycznych, akrobatycznych oraz krawieckich.Jury, złożone z nauczycieli i uczniów, przyznało nagrodę Aurelii Jurczyk z klasy 1e, natomiast publiczność zachwycił zespół "Society's error". Serdeczne gratulacje!
W tym roku jednym z działań w ramach Święta Trzeciego był Rajd Rowerowy śladami Alfreda Lityńskiego - naszego patrona. Dwie trasy: 30 km i 50 km, oraz oczywiście Muzeum Wigier w Starym Folwarku! 80 uczestników z Naszej Szkoły!
Finał XXI Międzyszkolnego Konkursu Grafiki Komputerowej "PLAMKA '23".
Miło jest nam poinformować, że uczeń klasy IIA Szymon Gromczyński otrzymał stypendium Prezesa Rady Ministrów. Uroczysta Gala wręczenia stypendium odbyła się 18.11.2022 r. w Urzędzie Marszałkowskim w Białymstoku.
Miło jest nam poinformować, że Ewa Bartoszewicz uczennica klasy IVC zajęła III miejsce w VI edycjj konkursu "BizneSÓWKI - zaPARKuj swój Biznes". Nagroda za napisanie i przedstawienie swojego biznesplanu to 3tys. zł. Serdecznie gratulujemy!
W ramach projektu #eTwinning Think before you click Uczniowie z 2c wraz ze swoimi rówieśnikami z innych szkoł z Polski i Włoch analizują przyczyny i skutki fałszywych informacji, przygotowują materiały edukacyjne ( krzyzówki, definicje, gry) dotyczace fake news, fact-checking i cyberbezpieczeństwa. Koordynator projektu: Marcin Hościłowicz
Zachęcamy do udziału w organizowanym przez Związek Cyfrowa Polska IT Fitness Test 2023 badaniu umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli. Cyfrowy sprawdzian pozwala sprawdzić poziom kompetencji w obszarach takich jak: sprawne korzystanie z Internetu, bezpieczeństwo i systemy komputerowe, narzędzia do współpracy i media społecznościowe, narzędzia biurowe,zdolności rozwiązywania złożonych problemów.

Ordynacja wyborcza Wybory cząstkowe Protokół z wyborów końcowych

ORDYNACJA WYBORCZA

O wyborze Patrona szkoły zdecydują uczniowie, rodzice, nauczyciele i niepedagogiczni pracownicy szkoły w ogólnoszkolnych wyborach, które odbędą się 20.01.2011 r. w III Liceum Ogólnokształcącym w Suwałkach.
W wyborach może wziąć udział każdy uczeń, rodzic/opiekun prawny lub oboje rodziców/opiekunów prawnych oraz nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni.

Aby trzy gremia szkolne miały jednakową siłę wyborczą:
- uczeń dysponuje jednym głosem,
- obydwoje rodziców, czy jedno z rodziców/opiekunów głosujących w imieniu obojga, dysponują jednym głosem,
- głos nauczyciela czy pracownika niepedagogicznego, jest przeliczany proporcjonalnie do liczby uczniów uczących się w szkole, /w szkole jest 526 uczniów, a 55 pracowników/ co stanowi: 9,56 = 10 pojedynczych głosów.

Listy uprawnionych do głosowania zostaną przygotowane przez sekretariat szkoły (uczniowie, rodzice, nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni). 
Karty do głosowania zostaną opracowane, przygotowane i opieczętowane oraz zabezpieczone przez zespół do przeprowadzenia projektu.
Głosowanie potrwa jeden dzień, odbędzie się 20.01.2011 r. w godz. od 10.00 do 17.30 W komisji wyborczej zasiądą przedstawiciele uczniów /2/, rodziców /2/ oraz nauczycieli i niepedagogicznych pracowników szkoły /2/. 
Przebieg głosowania muszą obserwować co najmniej 3 osoby powołane do komisji wyborczej. Osoba, która przystąpi do głosowania powinna okazać komisji dokument tożsamości ze zdjęciem. Każdy uprawniony do udziału w wyborach potwierdzi własnoręcznym podpisem na liście wyborczej odbiór karty do głosowania.

Aby głos był waży należy postawić znak X w kwadratowym polu tylko przy jednym z kandydatów. 

W czasie plombowania, otwierania urny wyborczej i liczenia głosów muszą być obecni oprócz wszystkich członków komisji wyborczej (6), przewodniczący SU, przewodnicząca zarządu RR i koordynator projektu.

Wyniki głosowania zostaną podane do publicznej wiadomości 21.01.2011r.

Nadzór nad prawidłowym przebiegiem wyborów sprawują członkowie zespołu do realizacji projektu NADANIE IMIENIA SZKOLE w składzie: Elżbieta Zienda-Żywiczyńska, Ewa Sidorek, Katarzyna Witkowska, Danuta Worobiczuk, Jolanta Żukowska. 

Zespół do projektu
NADANIE IMIENIA SZKOLE