Miło jest nam poinformować, że Ewa Bartoszewicz uczennica klasy IVC zajęła III miejsce w VI edycjj konkursu "BizneSÓWKI - zaPARKuj swój Biznes". Nagroda za napisanie i przedstawienie swojego biznesplanu to 3tys. zł. Serdecznie gratulujemy!
Miło jest nam poinformować, że uczeń klasy IIA Szymon Gromczyński otrzymał stypendium Prezesa Rady Ministrów. Uroczysta Gala wręczenia stypendium odbyła się 18.11.2022 r. w Urzędzie Marszałkowskim w Białymstoku.
Projekt „Lektorium Sejneńskie” kierowany jest do młodych ludzi z okolic Sejn w wieku licealnym. Uczestnicy poznają najważniejsze miejsca dziedzictwa kulturowego czterech miast polski Wrocławia, Gdańska, Warszawy i Lublina. Poznają muzea z bogactwem ich zasobów, zwiedzają nowoczesne, multimedialne wystawy, zabytki architektury z ich historią, odwiedzają teatry i sale koncertowe. Wszystko po to, żeby poszerzać wiedzę, doświadczać artystycznych doznań, rozwijać swą wrażliwość, by wyrastać na aktywnych odbiorców kultury i sztuki. W dniach 1 - 3 października 2022 r. odbył się pierwszy wyjazd naszego Lektorium Sejneńskiego. Grupa młodzieży z liceów w Sejnach, Suwałkach i Augustowa w towarzystwie tutorów i opiekunów z Sejn i Krasnogrudy wyruszyła w podróż do Trójmiasta.
Miło jest nam poinformować, że uczniowie z naszej szkoły tworzący projekty Civitas; Na zdrowie w GŁOWIE; Podaj rękę i mierz wysoko; Zakręceni-wykształceni przeszli do kolejnego etapu Olimpiady Zwolnieni z Teorii. Serdeczne gratulacje!
Uczniowie naszej szkoły biorą udział w międzynarodowym projekcie "FROM GAME TO STEM" w ramach programu Erasmus+ KA2. Projekt realizuje pogłębienie wiedzy z przedmiotów ścisłych i podniesienie umiejętności językowych. W trakcie projektu nasi uczniowie i nauczyciele biorą udział w przedsięwzięciach z takich przedmiotów jak: biologia, chemia, matematyka, fizyka, geografia, informatyka. Projekt realizowany jest we współpracy ze szkołami z Serbii, Hiszpanii, Turcji i Bułgarii. Koordynator projektu: Marcin Hościłowicz
Wszystkich miłośników grafiki komputerowej zapraszamy do wzięcia udziału w XXI Międzyszkolnym Konkursie Grafiki Komputerowej "PLAMKA '23". Regulamin Konkursu.

 

Nazwa CLIL (Content and Language Integrated Learning) wywodzi się z języka angielskiego i oznacza zintegrowane nauczanie przedmiotowo - językowe. CLIL polega na nauczaniu wybranych przedmiotów w języku ojczystym i w języku obcym.

Od roku szkolnego 2015/2016 w wybranych klasach naszej szkoły realizowana jest innowacyjna metoda dwujęzyczności w zakresie integracji treści kształcenia języka angielskiego z programem nauczania. Metoda ta pozwala na połączenie treści z zakresu edukacji środowiskowej (geografia), ekonomicznej (podstawy przedsiębiorczości, ekonomia w praktyce), historycznej (historia) oraz informatycznej z nauczaniem językowym. To innowacyjne połączenie nie tylko nie zakłóca realizacji podstawy programowej w rozszerzonym zakresie, a wręcz przeciwnie pozwala na jej uzupełnienie i poszerzenie o treści lingwistyczne. 

Nauczyciel posiadający odpowiednie kwalifikacje do nauczania języka angielskiego prowadzi część zajęć w języku polskim, a część w języku angielskim. Uczestniczą regularnie w projektach anglojęzycznych takich jak: Projekt "Włącz-My tryb EKO" czy Projekt "CLICK AND CLIL".

Nauczyciele zwracają się do uczniów w sprawach organizacyjnych również po angielsku. Z czasem udział języka obcego w wypowiedziach jest coraz większy, a co najważniejsze odbywa się w sposób naturalny, bez nacisku ze strony nauczyciela. Dzięki takiemu rozwiązaniu nasi uczniowie pozbywają się bariery występującej podczas komunikacji w języku obcym.