EkoTrzecie znowu w akcji! Na terenie Wigierskiego Parku Narodowego znajduje się dawna składnica, na której pracownicy Parku wraz z uczniami III LO w Suwałkach założyli łąkę kwietną. Niedaleko znajduje się osiem barci i to właśnie zasiedlające je pszczoły będą korzystały z kwitnących kwiatów. Wysiano ponad trzydzieści gatunków roślin miododajnych, które wraz z założonymi wcześniej sadami gatunków biocenotycznych zwiększą bioróżnorodność i dadzą wspaniałe warunki do życia zapylaczom. Obie akcje zakończyły się wspólnym ogniskiem. Już za parę tygodni podczas spaceru szlakiem czerwonym, na tzw. 19 kilometrze, będzie można podziwiać efekty naszej pracy.
Dnia 22 marca 2024 r. (piątek) w naszej szkole, odbyły się Dni Otwarte III LO. DZIĘKUJEMY ZA ODWIEDZINY!
19 kwietnia 2024 r. odbył się finał XXII Międzyszkolnego Konkursu Grafiki Komputerowej "PLAMKA '24". Temat pracy: "W głębi oceanu".
15 marca 2024 r. odbyła się kolejna edycja Turnieju Anglojęzycznego dla Szkół Podstawowych "Prime Mary". Uczniowie 11 szkół z Suwałk i regionu rywalizowali, zarówno indywidualnie jak i drużynowo, sprawdzając wiedzę i umiejętności podczas wykonywania różnych zadań.
W minioną sobotę, czyli 9 marca 2024 r., odbyła się nietypowa wycieczka na Litwę. Dlaczego nietypowa? Ponieważ organizowana była dla uczniów naszej szkoły, ale dołączyli także uczniowie innych szkół ponadpodstawowych z Suwałk, a także pięcioro młodych ludzi ze Szkoły Podstawowej w Wiżajnach. Wśród wycieczkowiczów znaleźli się również studenci filologii z PUZ zlokalizowanej w naszym mieście, rodzice, nauczyciele, znajomi i przyjaciele.
Miło jest nam poinformować, że Patryk Barszczewski 2c, Julia Kruszyłowicz 2c, Oskar Żuryński 2a wzięli udział w warsztatach filmowych Fundacji Bardzo Dziki Wschód.
INFORMATOR: POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Mobilność uczniów w Grecji w ramach akredytacji projektu Erasmus+. Organizator: Marcin Hościłowicz
Rozpoczynamy realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego CUMULUS, którego celem jest rozwijanie i promowanie samorządności uczniowskiej i szkolnej demokracji. Projekty w ramach SBO CUMULUS finansowane będą z budżetu miasta
26 kwietnia 2024 r. pożegnaliśmy naszych uczniów klas czwartych! Mieliśmy zaszczyt towarzyszyć im w drodze po dojrzałość przez 4 lata - to była niezapomniana przygoda. Cała społeczność szkolna III LO życzy Wam powodzenia na maturze!
"Wiersz to zaproszenie do rozmowy" - do dyskusji z poetami i szukania odpowiedzi w poezji zachęcał nas prof. Piotr Śliwiński z UAM w Poznaniu, tym razem na przykładzie utworów Zbigniewa Herberta.

 

Nazwa CLIL (Content and Language Integrated Learning) wywodzi się z języka angielskiego i oznacza zintegrowane nauczanie przedmiotowo - językowe. CLIL polega na nauczaniu wybranych przedmiotów w języku ojczystym i w języku obcym.

Od roku szkolnego 2015/2016 w wybranych klasach naszej szkoły realizowana jest innowacyjna metoda dwujęzyczności w zakresie integracji treści kształcenia języka angielskiego z programem nauczania. Metoda ta pozwala na połączenie treści z zakresu edukacji środowiskowej (geografia), ekonomicznej (podstawy przedsiębiorczości, ekonomia w praktyce), historycznej (historia) oraz informatycznej z nauczaniem językowym. To innowacyjne połączenie nie tylko nie zakłóca realizacji podstawy programowej w rozszerzonym zakresie, a wręcz przeciwnie pozwala na jej uzupełnienie i poszerzenie o treści lingwistyczne. 

Nauczyciel posiadający odpowiednie kwalifikacje do nauczania języka angielskiego prowadzi część zajęć w języku polskim, a część w języku angielskim. Uczestniczą regularnie w projektach anglojęzycznych takich jak: Projekt "Włącz-My tryb EKO" czy Projekt "CLICK AND CLIL".

Nauczyciele zwracają się do uczniów w sprawach organizacyjnych również po angielsku. Z czasem udział języka obcego w wypowiedziach jest coraz większy, a co najważniejsze odbywa się w sposób naturalny, bez nacisku ze strony nauczyciela. Dzięki takiemu rozwiązaniu nasi uczniowie pozbywają się bariery występującej podczas komunikacji w języku obcym.