Miło jest nam poinformować, że realizujemy kolejny projekt eTwinning: "Wy(MYŚL)one wiadomości", w którym biorą udział uczniowie z klasy 2dPod oraz szkoły z Polski i Włoch. Koordynator projektu: Marcin Hościłowicz, Konrad Wisniewski
Nasza szkoła bierze udział w międzynarodowym projekcie "FROM GAME TO STEM" w ramach programu Erasmus + KA2. Projekt realizuje pogłębienie wiedzy z przedmiotów ścisłych i podniesienie umiejętności językowych. W trakcie projektu nasi uczniowie i nauczyciele będą brać udział w przedsięwzięciach z takich przedmiotów jak: biologia, chemia, matematyka, fizyka, geografia, informatyka. Projekt realizowany będzie przez najbliższe 2 lata we współpracy ze szkołami z Serbii,Hiszpanii, Turcji i Bułgarii. Produktem końcowym będzie gra komputerowa z wykorzystaniem zadań z fizyki, chemii, biologii, matematyki i geografii. Koordynator projektu: Marcin Hościłowicz
Miło jest nam poinformować,że Nasza Szkoła otrzymała Europejski Puchar Europy czyli - europejski znak innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych przyznawany przez Komisarz Unii Europejeskiej d.s. innowacji, badań naukowych, kultury, edukacji i sportu oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej. Koordynator projektu: Marcin Hościłowicz
Pix Programming Challenge 2020 Etap 3 (FINAŁY). Miło jest nam poinformować, że w trzeciej edycji Międzynarodowego Konkursu Pix Programming Challenge 2020 w kategorii MASTER w FINALE, który odbył się 12 grudnia 2020 wzięli udział i zostali finalistami: Kacper Bagiński IIAGim i Paweł Bogdanowicz IIAGim. W Finale konkursu każdy z 30 uczestników z całej Polski musiał w ciągu 5 godzin wykonać 20 zadań z zakresu programowania tekstowego w języku Python. Opiekun młodzieży: Joanna Domuracka
Z radością informujemy, że do Etapu 2 (etap wojewódzki) konkursu CyberSkiller Challenge Poland ( Ogólnopolski konkurs wiedzy i praktycznych umiejętności w dziedzinie cyberbezpieczeństwa) awansowało trzech uczestników z najlepszym wynikiem w szkole w Etapie 1, tj.: Adrian Michniuk, Adrian Malinowski oraz Szymon Cimochowski. Wszyscy uczniowie są z klasy 1A. Tym samym została wyłoniona 3-osobowa reprezentacja szkoły biorąca udział w konkursie w dziedzinie cyberbezpieczeństwa. Tematem Drugiego Etapu konkursu będzie System Linux oraz jego bezpieczeństwo. Opiekun młodzieży: Joanna Domuracka
W piątek 14 maja 2021 odbyły się pierwsze pilotażowe zajęcia z uczniami Z Little Rock High School, Arkansas, US. To początek innowacji „Wyzwania współczesności. Wartości, demokracja, tolerancja, globalizacja, wolność … Wiedza o społeczeństwie, państwie i kulturze z perspektywy polskiej i amerykańskiej”. Autorki innowacji: Dorota Hołownia-Dudek i Katarzyna Witkowska
Nagroda indywidualna Dyrektora Suwalskiego Ośrodka Kultury. Miło jest nam poinformować, że Suwalski Ośrodek Kultury wyróżnił film Filipa Dudanowicza, Oskara Popko i Miłosza Stojanowskiego. Serdecznie gratutujemy!
Miło jest nam poinformować, że uczniowie klasy 2AGim oraz 2APod ukończyli kurs "CPA: Programming Essentials in C++" w ramach Cisco Networking Academy i otrzymali Certyfikat potwierdzający opanowanie umiejętności w zakresie programowania w języku C++. Instruktor akademii: Joanna Domuracka
Oficjalne wyniki głosowania internautów na etiudy filmowe, nakręcone przez uczniów III LO w Konkursie Filmowym _3_3_3_ zorganizowanym z okazji Roku Andrzeja Wajdy. facebook.com/3losuwalki/ . Organizatorzy: Elżbieta Zienda-Żywiczyńska, Krystyna Słowicka, Danuta Worobiczuk, Kamil Wiszniewski. Serdeczne gratulacje!
Nasza nowa przestrzeń do kreowania pomysłów, rozwijania zainteresowań uczniów. Opiekun pracowni: Małgorzata Tomczak
Szczepienia uczniów w wieku 12-18 lat – informacje dla szkół i placówek: Więcej informacji: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/szczepienia-uczniow-w-wieku-12-18-lat--informacje-dla-szkol-i-placowek

      Projekt "Young Eyes" - warsztaty projektowe w Robertsfors w Szwecji.
      Projekt "Let's make a new Legend!" - warsztaty teatralne, fotograficzne i ceramiczne w Vecpiebalgas na Łotwie.
      Projekt "Mind The Gap" - wyjazd naukowy w klasie dwujęzycznej. Badanie zjawisk kulturowych, poznawanie kultury Wlk.Brytanii. Uczniowie poszukiwali odpowiedzi
      na pytanie: Jak wyobrażenia i wiedza książkowa 
na temat zjawisk kulturowych w Wlk.Brytanii pokrywa się z doświadczeniem praktycznym. - 2018

Projekt „London Calling” (2. edycja wyjazdu naukowego) cel i tematyka jak wyżej  -2019

Projekt „Poland and USA - living up to democracy” (prowadzenie zajęć dla uczniów klas dwujęzycznych przez PhD Jeffrey Eargle oraz studentów University of South Carolina. Celem zajęć jest poszukiwanie odpowiedzi

na pytania dotyczące zasad demokracji, struktury państwa, historii. Zajęcia odbywają się raz w miesiącu.) - 2020-2021

Projekt „American Studies for Inquisitive Minds” (Stany Zjednoczone dla dociekliwych) Podstawowym celem innowacji jest kształcenie wiedzy, umiejętności i postaw z zakresu kultury i realioznawstwa przy wsparciu

doświadczonego eksperta, native speaker’a, Roberta Kirby, Stany Zjednoczone (Kolorado). Szczegółowe tematy warsztatów dotyczą zjawisk społecznych, kulturowych, historycznych, turystycznych oraz informacji

geograficznych Stanów Zjednoczonych. Uczniowie uczą się języka w sposób łączący cechy szkoły  realnej oraz nowoczesnych technologii.) - innowacja, 2020 - trwa

Projekt 2021 COVID-19 Film Festival”  Drugi Światowy Festiwal Filmów Uczniowskich COVID-19 jest próbą ożywienia lokalnych społeczności szkolnych poprzez zapewnienie pozytywnej wspólnej działalności i celu w

naszym nękanym pandemią świecie. Uczniowie tworzą krótkometrażowe filmy. Festiwal filmowy składa się z dwudziestu jeden kategorii, w tym beletrystyki i literatury faktu. - 2021

 

Projekty eTwinning:

Projekt „Show me your city” ( 10 krajów europejskich; celem było wskazanie podobieństw i różnic otoczenia, w którym mieszkamy, znalezienie odpowiedzi na pytanie: Jak Europa jest zróżnicowana kulturowo) -  2016

Projekt „This is our favourite music” 2016. (Francja, Włochy, Hiszpania, Polska; Poszukiwanie odpowiedzi jak muzyka łączy Europejczyków) - 2016

Projekt "Eco-logical and trendy" 2020 ( Hiszpania, Turcja; Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: Jak podnieść świadomość konsumencką w kupowaniu ubrań) - 2020

Projekt „HOW I SURVIVED THE PANDEMIC 2020”. Uczniowie i nauczyciele biorący udział w projekcie są z następujących  krajów: Rumunia, Turcja, Włochy, Polska. Uczniowie wymieniają się swoimi doświadczeniami w czasie pandemii, udzielają sobie wzajemnie wsparcia, uczą się przyjmować inną samą perspektywę i nade wszystko rozwijają kompetencje osobiste i społeczne. Używają narzędzi i programów cyfrowych, tym samym rozwijając kompetencje cyfrowe.  -2020-trwa

 

Wymiana młodzieży

Projekt "Polska i rosyjska młodzież na rynku pracy" (polscy i rosyjscy uczniowie opracowywali strategie rozwoju dla zawodów przyszłości, 2 sesje: tydzień w Polsce, tydzień w Kaliningradzie) – Erasmus, 2015

Projekt "Poland and France together" – (badanie podobieństw i różnic życia nastolatków w Polsce i Francji; poszukiwanie wspólnych korzeni w kulturze europejskiej - historii, języku, obyczajach; 2 sesje: tydzień w Polsce, tydzień we Francji) – pomysł autorski nauczyciela, 2017

Projekt "From game to stem" (partnerzy: Serbia, Hiszpania, Turcja Bułgaria - tworzenie platformy edukacyjnej i gry edukacyjnej na podstawie interaktywnych zadań z przedmiotów ścisłych; III LO bierze udział jako specjalista z biologii i chemii.) - Eramus Key Action 2, 2020-2022