Dyrekcja szkoły życzy całej społeczności szkolnej: Uczniom, Nauczycielom, Pracownikom szkoły zdrowych i spokojnych świąt, pełnych ciepła i miłości. Niech te święta wniosą do naszych serc wiosenną radość, świeżość i pogodę ducha.
Miło jest nam poinformować, że Szymon Gromczyński, uczeń klasy 4A zdobył Indeks SGH w trakcie Etapu Centralnego Olimpiady, który odbył się 10 kwietnia 2025 r. w SGH w Warszawie. W XX edycji Olimpiady wzięło udział 10 tys. uczniów szkół średnich z całej Polski. Decyzją Komisji Olimpiady wszyscy uczestnicy Etapu Centralnego (100 uczestników) otrzymało INDEKS uczelni. Opiekun młodzieży: Joanna Domuracka. Serdeczne gratulacje!
Miło jest nam poinformować, że Maciej Dyczewski zajął I miejsce, a Krzysztof Orchowski II miejsce w konkursie wiedzy o Sejmie, zorganizowanym z inicjatywy Posła na Sejm RP Pana Jacka Niedźwiedzkiego oraz Biura Komunikacji Społecznej Kancelarii Sejmu. Opiekun młodzieży: Konrad Wiśniewski
Miło jest nam poinformować, że Piotr Carewicz z klasy 3A zajął I miejsce w VIII Konkursie Gramatyki Angielskiej i Kultury Obszaru Anglojęzycznego 2025. Organizatorem konkursu jest PUZ w Suwałkach. Opiekun młodzieży: Ewelina Domańska. Serdeczne gratulacje!
Miło jest nam poinformować, że Szymon Gromczyński uczeń klasy 4A otrzymał stypendium Prezesa Rady Ministrów. We wtorek 26 listopada 2024 r. w II Liceum Ogólnokształcącym w Białymstoku odbyła się uroczystość wręczenia dyplomów stypendystom Prezesa Rady Ministrów na rok szkolny 2024/2025. Serdecznie gratulujemy!
Informacja o bezpłatnym poradnictwie specjalistycznym na terenie miasta Suwałki w 2025 r.
INFORMATOR: POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Informacja dotycząca powołanego przez Prezydenta Miasta Suwałk - Pełnomocnika ds. osób z niepełnosprawnością.
Wszystkich miłośników wykorzystania technik komputerowych do celów wizualizacji artystycznej zapraszamy do wzięcia udziału w XXIII Międzyszkolnym Konkursie Grafiki Komputerowej "PLAMKA '25". Temat konkursu: "Piękno lasu" Organizatorzy: Joanna Domuracka, Jan Czerniecki
Miło jest nam poinformować, że Julia Kruszyłowicz z klasy IV C zdobyła tytuł finalisty w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Języka Angielskiego. Opiekun młodzieży: Dorota Hołownia-Dudek
24 marca 2025 roku rozpoczął się nabór do Ogólnopolskiego Konkursu Programistycznego “Gigathon” skierowanego do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, w którym łączna wartość nagród ufundowanych przez firmę Komputronik to ponad 70 tys. złotych. Konkurs został objęty patronatem honorowym Ministra Edukacji, Ośrodka Rozwoju Edukacji, a także Politechniki Warszawskiej - Wydziału MiNI.
Z radością informujemy, że Szkolny Wolontariat Ekologiczny - Ecolab bierze udział w akcji charytatywnej – zbiórce okularów , które zostaną przekazane potrzebującym dzieciom na całym świecie. Jeśli posiadacie okulary, których już nie używacie (korekcyjne lub przeciwsłoneczne), zachęcamy do ich przekazania!
Miło jest nam poinformować, że drużyna z naszej szkoły w składzie: Julia Szulc, Julia Kowalewska oraz Amelia Szymanowska z klasy 3C1 zajęła II miejsce w konkursie "BizneSÓWKI", którego organizatorem jest Park Naukowo-Technologiczny w Suwałkach oraz Prezydent Miasta Suwałk. Opiekun młodzieży: Joanna Domuracka. Serdeczne gratulacje!

      
     

      Projekt Let's make a new Legend! - warsztaty teatralne, fotograficzne, filmowe i ceramiczne w Vecpiebalgas na Łotwie. Koordynaor: Joanna Domuracka. 2013 r.
      Projekt "Young Eyes" - warsztaty projektowe w Robertsfors w Szwecji. Koordynator: Beata Gruza. 2016 r.
      Projekt "Mind The Gap" - wyjazd naukowy w klasie dwujęzycznej. Badanie zjawisk kulturowych, poznawanie kultury Wlk.Brytanii. Uczniowie poszukiwali odpowiedzi
      na pytanie: Jak wyobrażenia i wiedza książkowa 
na temat zjawisk kulturowych w Wlk.Brytanii pokrywa się z doświadczeniem praktycznym. Koordynator: Beata Szczecina, Marcin Hościłowicz. 2018 r.

Projekt „London Calling” (2. edycja wyjazdu naukowego)  -2019 r.

Projekt „Poland and USA - living up to democracy” (prowadzenie zajęć dla uczniów klas dwujęzycznych przez PhD Jeffrey Eargle oraz studentów University of South Carolina. Celem zajęć jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania dotyczące

zasad demokracji, struktury państwa, historii. Zajęcia odbywają się raz w miesiącu.) - 2020-2021

Projekt „American Studies for Inquisitive Minds” (Stany Zjednoczone dla dociekliwych) Podstawowym celem innowacji jest kształcenie wiedzy, umiejętności i postaw z zakresu kultury i realioznawstwa przy wsparciu doświadczonego eksperta, native speaker’a, Roberta Kirby, Stany Zjednoczone (Kolorado). Szczegółowe tematy warsztatów dotyczą zjawisk społecznych, kulturowych, historycznych, turystycznych oraz informacji geograficznych Stanów Zjednoczonych. Uczniowie uczą się języka w sposób łączący cechy szkoły  realnej oraz nowoczesnych technologii.) - innowacja, 2020 r.

Projekt 2021 COVID-19 Film Festival”  Drugi Światowy Festiwal Filmów Uczniowskich COVID-19 jest próbą ożywienia lokalnych społeczności szkolnych poprzez zapewnienie pozytywnej wspólnej działalności i celu w naszym nękanym pandemią świecie. Uczniowie tworzą krótkometrażowe filmy. Festiwal filmowy składa się z dwudziestu jeden kategorii, w tym beletrystyki i literatury faktu. - 2021 r.

 

Projekty eTwinning:

Projekt „Show me your city” ( 10 krajów europejskich; celem było wskazanie podobieństw i różnic otoczenia, w którym mieszkamy, znalezienie odpowiedzi na pytanie: Jak Europa jest zróżnicowana kulturowo) -  2016 r.

Projekt „This is our favourite music” 2016. (Francja, Włochy, Hiszpania, Polska; Poszukiwanie odpowiedzi jak muzyka łączy Europejczyków) - 2016 r.

Projekt "Eco-logical and trendy" 2020 ( Hiszpania, Turcja; Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: Jak podnieść świadomość konsumencką w kupowaniu ubrań) - 2020 r.

Projekt „HOW I SURVIVED THE PANDEMIC 2020”. Uczniowie i nauczyciele biorący udział w projekcie są z następujących  krajów: Rumunia, Turcja, Włochy, Polska. Uczniowie wymieniają się swoimi doświadczeniami w czasie pandemii, udzielają sobie wzajemnie wsparcia, uczą się przyjmować inną samą perspektywę i nade wszystko rozwijają kompetencje osobiste i społeczne. Używają narzędzi i programów cyfrowych, tym samym rozwijając kompetencje cyfrowe.  -2020 r.

 

Wymiana młodzieży

Projekt "Polska i rosyjska młodzież na rynku pracy" (polscy i rosyjscy uczniowie opracowywali strategie rozwoju dla zawodów przyszłości, 2 sesje: tydzień w Polsce, tydzień w Kaliningradzie) – Erasmus, 2015 r.

Projekt "Poland and France together" – (badanie podobieństw i różnic życia nastolatków w Polsce i Francji; poszukiwanie wspólnych korzeni w kulturze europejskiej - historii, języku, obyczajach; 2 sesje: tydzień w Polsce, tydzień we Francji) – pomysł autorski nauczyciela, 2017 r.

Projekt "From game to stem" (partnerzy: Serbia, Hiszpania, Turcja Bułgaria - tworzenie platformy edukacyjnej i gry edukacyjnej na podstawie interaktywnych zadań z przedmiotów ścisłych; III LO bierze udział jako specjalista z biologii i chemii.) - Eramus Key Action 2, 2020-2022 r.