Miło jest nam poinformować, że Ewa Bartoszewicz uczennica klasy IVC zajęła III miejsce w VI edycjj konkursu "BizneSÓWKI - zaPARKuj swój Biznes". Nagroda za napisanie i przedstawienie swojego biznesplanu to 3tys. zł. Serdecznie gratulujemy!
Miło jest nam poinformować, że uczeń klasy IIA Szymon Gromczyński otrzymał stypendium Prezesa Rady Ministrów. Uroczysta Gala wręczenia stypendium odbyła się 18.11.2022 r. w Urzędzie Marszałkowskim w Białymstoku.
Projekt „Lektorium Sejneńskie” kierowany jest do młodych ludzi z okolic Sejn w wieku licealnym. Uczestnicy poznają najważniejsze miejsca dziedzictwa kulturowego czterech miast polski Wrocławia, Gdańska, Warszawy i Lublina. Poznają muzea z bogactwem ich zasobów, zwiedzają nowoczesne, multimedialne wystawy, zabytki architektury z ich historią, odwiedzają teatry i sale koncertowe. Wszystko po to, żeby poszerzać wiedzę, doświadczać artystycznych doznań, rozwijać swą wrażliwość, by wyrastać na aktywnych odbiorców kultury i sztuki. W dniach 1 - 3 października 2022 r. odbył się pierwszy wyjazd naszego Lektorium Sejneńskiego. Grupa młodzieży z liceów w Sejnach, Suwałkach i Augustowa w towarzystwie tutorów i opiekunów z Sejn i Krasnogrudy wyruszyła w podróż do Trójmiasta.
Miło jest nam poinformować, że uczniowie z naszej szkoły tworzący projekty Civitas; Na zdrowie w GŁOWIE; Podaj rękę i mierz wysoko; Zakręceni-wykształceni przeszli do kolejnego etapu Olimpiady Zwolnieni z Teorii. Serdeczne gratulacje!
Uczniowie naszej szkoły biorą udział w międzynarodowym projekcie "FROM GAME TO STEM" w ramach programu Erasmus+ KA2. Projekt realizuje pogłębienie wiedzy z przedmiotów ścisłych i podniesienie umiejętności językowych. W trakcie projektu nasi uczniowie i nauczyciele biorą udział w przedsięwzięciach z takich przedmiotów jak: biologia, chemia, matematyka, fizyka, geografia, informatyka. Projekt realizowany jest we współpracy ze szkołami z Serbii, Hiszpanii, Turcji i Bułgarii. Koordynator projektu: Marcin Hościłowicz
Wszystkich miłośników grafiki komputerowej zapraszamy do wzięcia udziału w XXI Międzyszkolnym Konkursie Grafiki Komputerowej "PLAMKA '23". Regulamin Konkursu.

      
     

      Projekt Let's make a new Legend! - warsztaty teatralne, fotograficzne, filmowe i ceramiczne w Vecpiebalgas na Łotiwe. Koordynaor: Joanna Domuracka. 2013 r.
      Projekt "Young Eyes" - warsztaty projektowe w Robertsfors w Szwecji. Koordynator: Beata Gruza. 2016 r.
      Projekt "Mind The Gap" - wyjazd naukowy w klasie dwujęzycznej. Badanie zjawisk kulturowych, poznawanie kultury Wlk.Brytanii. Uczniowie poszukiwali odpowiedzi
      na pytanie: Jak wyobrażenia i wiedza książkowa 
na temat zjawisk kulturowych w Wlk.Brytanii pokrywa się z doświadczeniem praktycznym. - 2018 r.

Projekt „London Calling” (2. edycja wyjazdu naukowego)  -2019 r.

Projekt „Poland and USA - living up to democracy” (prowadzenie zajęć dla uczniów klas dwujęzycznych przez PhD Jeffrey Eargle oraz studentów University of South Carolina. Celem zajęć jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania dotyczące zasad demokracji, struktury państwa, historii. Zajęcia odbywają się raz w miesiącu.) - 2020-2021

Projekt „American Studies for Inquisitive Minds” (Stany Zjednoczone dla dociekliwych) Podstawowym celem innowacji jest kształcenie wiedzy, umiejętności i postaw z zakresu kultury i realioznawstwa przy wsparciu doświadczonego eksperta, native speaker’a, Roberta Kirby, Stany Zjednoczone (Kolorado). Szczegółowe tematy warsztatów dotyczą zjawisk społecznych, kulturowych, historycznych, turystycznych oraz informacji geograficznych Stanów Zjednoczonych. Uczniowie uczą się języka w sposób łączący cechy szkoły  realnej oraz nowoczesnych technologii.) - innowacja, 2020 r.

Projekt 2021 COVID-19 Film Festival”  Drugi Światowy Festiwal Filmów Uczniowskich COVID-19 jest próbą ożywienia lokalnych społeczności szkolnych poprzez zapewnienie pozytywnej wspólnej działalności i celu w naszym nękanym pandemią świecie. Uczniowie tworzą krótkometrażowe filmy. Festiwal filmowy składa się z dwudziestu jeden kategorii, w tym beletrystyki i literatury faktu. - 2021 r.

 

Projekty eTwinning:

Projekt „Show me your city” ( 10 krajów europejskich; celem było wskazanie podobieństw i różnic otoczenia, w którym mieszkamy, znalezienie odpowiedzi na pytanie: Jak Europa jest zróżnicowana kulturowo) -  2016 r.

Projekt „This is our favourite music” 2016. (Francja, Włochy, Hiszpania, Polska; Poszukiwanie odpowiedzi jak muzyka łączy Europejczyków) - 2016 r.

Projekt "Eco-logical and trendy" 2020 ( Hiszpania, Turcja; Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: Jak podnieść świadomość konsumencką w kupowaniu ubrań) - 2020 r.

Projekt „HOW I SURVIVED THE PANDEMIC 2020”. Uczniowie i nauczyciele biorący udział w projekcie są z następujących  krajów: Rumunia, Turcja, Włochy, Polska. Uczniowie wymieniają się swoimi doświadczeniami w czasie pandemii, udzielają sobie wzajemnie wsparcia, uczą się przyjmować inną samą perspektywę i nade wszystko rozwijają kompetencje osobiste i społeczne. Używają narzędzi i programów cyfrowych, tym samym rozwijając kompetencje cyfrowe.  -2020 r.

 

Wymiana młodzieży

Projekt "Polska i rosyjska młodzież na rynku pracy" (polscy i rosyjscy uczniowie opracowywali strategie rozwoju dla zawodów przyszłości, 2 sesje: tydzień w Polsce, tydzień w Kaliningradzie) – Erasmus, 2015 r.

Projekt "Poland and France together" – (badanie podobieństw i różnic życia nastolatków w Polsce i Francji; poszukiwanie wspólnych korzeni w kulturze europejskiej - historii, języku, obyczajach; 2 sesje: tydzień w Polsce, tydzień we Francji) – pomysł autorski nauczyciela, 2017 r.

Projekt "From game to stem" (partnerzy: Serbia, Hiszpania, Turcja Bułgaria - tworzenie platformy edukacyjnej i gry edukacyjnej na podstawie interaktywnych zadań z przedmiotów ścisłych; III LO bierze udział jako specjalista z biologii i chemii.) - Eramus Key Action 2, 2020-2022 r.