Wszystkich miłośników wykorzystania technik komputerowych do celów wizualizacji artystycznej zapraszamy do wzięcia udziału w XXII Międzyszkolnym Konkursie Grafiki Komputerowej "PLAMKA '24". Regulamin Konkursu
6.09.2023 r. mieliśmy zaszczyt gościć w naszej szkole niezwykłego człowieka - pana Mariana Turskiego polskiego historyka, dziennikarza i działacza społecznego. Z uwagą wysłuchaliśmy opowieści o spełnianiu marzeń, o dźwiękach, obrazach i wartościach. I o tym, jak zachować człowieczeństwo.
Uroczysta gala, na której rozdano stypendia, nagrody i listy gratulacyjne uczniom, nauczycielom i dyrektorom odbyła się 18.09.2023 r. w Suwalskim Ośrodku Kultury. Od 2016 r. funkcjonuje Program wspierania rozwoju uczniów zdolnych „Zdolny Suwalczanin”. Stypendia i nagrody przyznano 87 uczniom. Uczniowie nagrodzeni z naszej szkoły to: Szymon Cimochowski z klasy IVA za osiągnięcia w Olimpiadzie o Diamentowy Indeks AGH. Opiekun: Leszek Harasimowicz. Gabriela Wiszniewska z klasy 3B za osiągnięcia w Olimpiadzie Wiedzy Ekologicznej. Opiekun: Barbara Okrój. Serdeczne gratulacje!
Miło jest nam poinformować, że oficjalną stronę internetową imprezy Odlotowe Suwałki Air Show 2023 - odlotowesuwalki.pl , przygotowali uczniowie klasy 3A: Oskar Żuryński, Łukasz Krajewski, Jakub Osypiuk. Serdeczne gratulacje!
W mojej małej okolicy: Za nami rozstrzygnięcie konkursu fotograficznego i wręczenie nagród. Wszystkie nagrodzone i wyróżnione prace uczestników konkursu zostaną zaprezentowane na wystawie w Sejnach - podczas zbiorowej wystawy suwalskich fotografików, która odbędzie się latem 2023 roku..
W dniu 14.09.2023 r. wręczono nagrody laureatom konkursu, który odbywał się na platformie Tik Tok pod tytułem #pogodnesuwałkisegreguja ! I miejsce otrzymała Agnieszka Cieślukowska z klasy 3C. Serdeczne gratulacje!
INFORMATOR: POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Miło jest nam poinformować, że Patryk Barszczewski 2c, Julia Kruszyłowicz 2c, Oskar Żuryński 2a wzięli udział w warsztatach filmowych Fundacji Bardzo Dziki Wschód.

      
     

      Projekt Let's make a new Legend! - warsztaty teatralne, fotograficzne, filmowe i ceramiczne w Vecpiebalgas na Łotwie. Koordynaor: Joanna Domuracka. 2013 r.
      Projekt "Young Eyes" - warsztaty projektowe w Robertsfors w Szwecji. Koordynator: Beata Gruza. 2016 r.
      Projekt "Mind The Gap" - wyjazd naukowy w klasie dwujęzycznej. Badanie zjawisk kulturowych, poznawanie kultury Wlk.Brytanii. Uczniowie poszukiwali odpowiedzi
      na pytanie: Jak wyobrażenia i wiedza książkowa 
na temat zjawisk kulturowych w Wlk.Brytanii pokrywa się z doświadczeniem praktycznym. Koordynator: Beata Szczecina, Marcin Hościłowicz. 2018 r.

Projekt „London Calling” (2. edycja wyjazdu naukowego)  -2019 r.

Projekt „Poland and USA - living up to democracy” (prowadzenie zajęć dla uczniów klas dwujęzycznych przez PhD Jeffrey Eargle oraz studentów University of South Carolina. Celem zajęć jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania dotyczące

zasad demokracji, struktury państwa, historii. Zajęcia odbywają się raz w miesiącu.) - 2020-2021

Projekt „American Studies for Inquisitive Minds” (Stany Zjednoczone dla dociekliwych) Podstawowym celem innowacji jest kształcenie wiedzy, umiejętności i postaw z zakresu kultury i realioznawstwa przy wsparciu doświadczonego eksperta, native speaker’a, Roberta Kirby, Stany Zjednoczone (Kolorado). Szczegółowe tematy warsztatów dotyczą zjawisk społecznych, kulturowych, historycznych, turystycznych oraz informacji geograficznych Stanów Zjednoczonych. Uczniowie uczą się języka w sposób łączący cechy szkoły  realnej oraz nowoczesnych technologii.) - innowacja, 2020 r.

Projekt 2021 COVID-19 Film Festival”  Drugi Światowy Festiwal Filmów Uczniowskich COVID-19 jest próbą ożywienia lokalnych społeczności szkolnych poprzez zapewnienie pozytywnej wspólnej działalności i celu w naszym nękanym pandemią świecie. Uczniowie tworzą krótkometrażowe filmy. Festiwal filmowy składa się z dwudziestu jeden kategorii, w tym beletrystyki i literatury faktu. - 2021 r.

 

Projekty eTwinning:

Projekt „Show me your city” ( 10 krajów europejskich; celem było wskazanie podobieństw i różnic otoczenia, w którym mieszkamy, znalezienie odpowiedzi na pytanie: Jak Europa jest zróżnicowana kulturowo) -  2016 r.

Projekt „This is our favourite music” 2016. (Francja, Włochy, Hiszpania, Polska; Poszukiwanie odpowiedzi jak muzyka łączy Europejczyków) - 2016 r.

Projekt "Eco-logical and trendy" 2020 ( Hiszpania, Turcja; Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: Jak podnieść świadomość konsumencką w kupowaniu ubrań) - 2020 r.

Projekt „HOW I SURVIVED THE PANDEMIC 2020”. Uczniowie i nauczyciele biorący udział w projekcie są z następujących  krajów: Rumunia, Turcja, Włochy, Polska. Uczniowie wymieniają się swoimi doświadczeniami w czasie pandemii, udzielają sobie wzajemnie wsparcia, uczą się przyjmować inną samą perspektywę i nade wszystko rozwijają kompetencje osobiste i społeczne. Używają narzędzi i programów cyfrowych, tym samym rozwijając kompetencje cyfrowe.  -2020 r.

 

Wymiana młodzieży

Projekt "Polska i rosyjska młodzież na rynku pracy" (polscy i rosyjscy uczniowie opracowywali strategie rozwoju dla zawodów przyszłości, 2 sesje: tydzień w Polsce, tydzień w Kaliningradzie) – Erasmus, 2015 r.

Projekt "Poland and France together" – (badanie podobieństw i różnic życia nastolatków w Polsce i Francji; poszukiwanie wspólnych korzeni w kulturze europejskiej - historii, języku, obyczajach; 2 sesje: tydzień w Polsce, tydzień we Francji) – pomysł autorski nauczyciela, 2017 r.

Projekt "From game to stem" (partnerzy: Serbia, Hiszpania, Turcja Bułgaria - tworzenie platformy edukacyjnej i gry edukacyjnej na podstawie interaktywnych zadań z przedmiotów ścisłych; III LO bierze udział jako specjalista z biologii i chemii.) - Eramus Key Action 2, 2020-2022 r.