Szkolne obchody 100. rocznicy odzyskania niepodległości przez Suwałki wpisują się w projekt obchodów 100 lat Niepodległej realizowany w III LO w Suwałkach w roku szkolnym 2018/2019 i stanowią ważny element kształtowania patriotycznych postaw młodzieży. Autorka projektu: Elżbieta Zienda-Żywiczyńska
Z przyjemnością informujemy, że uczniowie III Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Alfreda Lityńskiego w Suwałkach osiągnęli ogromny sukces w Olimpiadzie Szkół Kompetencji Przyszłości, zajmując 13 miejsce na 150 szkół uwzględnionych w Rankingu Szkół Zwolnieni z Teorii 2019 (I miejsce w województwie podlaskim). 56 uczniów szkoły odebrało międzynarodowe certyfikaty z zarządzania projektami sygnowane przez Project Management Institute R.E.P. (PMI to prestiżowa instytucja zrzeszająca 500 tys. kierowników projektów z całego świata, która wyznacza globalne standardy w zarządzaniu). Koordynator projektu: Krystyna Słowicka
Kontynuacją X Mistrzostw Pierwszej Pomocy III LO były zawody organizowane przez PCK, najpierw w Suwałkach, potem okręgowe w Białymstoku. Drużyna w składzie: Michał Markowski, Weronika Janczewska, Urszula Topolska, Patrycja Bożewicz i Rafał Stefański na zawodach rejonowych w Suwałkach 24 maja 2019 zajęli pierwsze miejsce i reprezentowali nasz okręg w Białymstoku w „XXVII Edycji Ogólnopolskich Mistrzostw Pierwszej Pomocy Polskiego Czerwonego Krzyża" zajmując II miejsce. Opiekun młodzieży: Katarzyna Witkowska
Nasza szkoła uzyskała tytuł "Szkoły Mistrzów Programowania". Konkurs PIX 2019 – Ogólnopolskie Szkolne Mistrzostwa w Programowaniu – jest multimedialnym konkursem realizowanym za pomocą aplikacji www.pixblocks.com. Do finału konkursu zakwalifikowali się: Julia Omilianowicz, Aleksandra Lisowska, Adrian Dębski, Szymon Śliwowski, Michał Turek, Wojciech Syper. Wszyscy uczniowie są z klasy IIA. Opiekun młodzieży: Joanna Domuracka
Strona www.suwalkinaszapasja.cba.pl została stworzona dla pasjonatów historii Suwałk. Funkcjonuje jako dodatek do strony Zespołu Szkół nr 1 w Suwałkach. W założeniu jest platformą dla uczniów, którzy interesują się przeszłością regionu.
Wszystkich uczniów naszej szkoły zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym "Suwalszczyzna okiem obiektywu" w kategorii krajobraz "Szlak czerwony im. Alfreda Lityńskiego w Wigierskim Parku Narodowym".
Miło jest nam poinformować, że nowym przewodniczącym Młodzieżowej Rady Miasta Suwałki został Jakub Amelian, uczeń naszej szkoły. SERDECZNIE GRATULUJEMY!
Nasza nowa przestrzeń do kreowania pomysłów, rozwijania zainteresowań uczniów. Opiekun pracowni: Małgorzata Tomczak
Realizujemy projekt szkolny z okazji 100. rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę pt. „Miejsca pamięci o bohaterach Niepodległej w przestrzeni mojego miasta”. Uczniowie gromadzą i opracowują informacje na temat miejsc pamięci w Suwałkach, wyszczególnionych w „Kartach obiektów pamięci w Suwałkach”. Opiekun młodzieży: Katarzyna Witkowska

In our school, we implement the innovative financial education program MY FINANCE. The project is organized by the Youth Enterprise Foundation and co-financed by the NBP and the Kronenberg Foundation at Citi Handlowy.

MY FINANCE - this innovative financial education program is aimed at young people aged 16-19. Its purpose is to broaden students' knowledge of the financial sector's operation and to develop skills that will enable them to manage their personal finances efficiently and build their own financial security. Universal economic education is aimed at expanding knowledge and skills and shaping attitudes that will allow young people to function efficiently in a market economy.

The MY FINANCE educational program uses innovative methods of working with students, which aim to stimulate cognitive activity in them, provide them with practical knowledge and key skills in the field of financial education.

The MY FINANCE program consists of six thematic modules: Finance world, Like banks, My investments, Investment in the future, Safe finances, My budget. The content of the program is in line with the core curriculum of the subject: basics of entrepreneurship. Each module is equipped with a set of teaching materials that enable the teacher to apply innovative methods of working with students. Individual modules contain proposals for educational tasks of varying levels of difficulty, and the concept of the program gives the teacher the opportunity to implement them in school in a variety of ways. The form of program implementation used in a given school is environmentally determined. The final choice of exercises to be carried out with students is made by the teacher, taking into account their needs and interests as well as time possibilities. 

The program is implemented on entrepreneurship lessons in first grades. Information about the project is available at www.moje-finanse.junior.org.pl

 

Project implementer: Joanna Domuracka