Miło jest nam poinformować, że Adrian Dębski (uczeń klasy IIIA) zajął I miejsca w kategoriach 3x3 BLD, 4x4 BLD i 3x3 w MBLD Kiev Super Blind 2020. Serdecznie gratulujemy!
Wszystkich miłośników wykorzystania technik komputerowych do celów wizualizacji artystycznej zapraszamy do wzięcia udziału w XVIII Międzyszkolnym Konkursie Grafiki Komputerowej "PLAMKA '20".
18 grudnia 2019 r. na patio PWSZ odbyło się wspólne picie herbaty, śpiewanie i malowanie symbolicznych matrioszek. „Czajopicie”, czyli pierwsza edycja wyjątkowej akcji studentów i wykładowców filologii Wydziału Humanistyczno-Ekonomicznego. Studenci do wspólnego spędzenia czasu w kulturze polsko-rosyjskiej zaprosili nie tylko swoich kolegów z innych kierunków, ale też młodzież z zaprzyjaźnionego III Liceum Ogólnokształcącego. Koordynator współpracy z PWSZ w Suwałkach: Jolanta Rogucka
W dniu 5.02.2020r. odbyły się Szkolne Mistrzostwa Debat Oksfordzkich (ogólnopolski projekt DeBBaty). Opiekun młodzieży: Konrad Wiśniewski
W dniach 25 - 29 listopada 2019 r. w naszej szkole odbyły się eliminacje w Międzynarodowym Konkursie Pix Programming Challenge 2019. Do Półfinałów konkursu, które odbędą się 5 grudnia 2019 r., zakwalifikowało się 19 uczniów klas: 1PodA i 2A. Uczestnicy w trakcie Półfinałów muszą rozwiązać Zadania. W tym etapie organizator przyjmuje 2 kryteria oceny - ilość poprawnie rozwiązanych zadań oraz łączny czas w jakim zadania zostaną rozwiązane. Pix Programming Challenge to międzynarodowy konkurs programistyczny dla dzieci i młodzieży. Jest on w pełni przeprowadzany za pośrednictwem aplikacji PixBlocks. Konkurs jest organizowany w 5 krajach europejskich, Indiach oraz Nigerii. Uczestnicy konkursu muszą rozwiązać zadania z zakresu programowania. Zadania dostosowane są do różnych grup wiekowych. Dla najmłodszych są to zadania z zakresu programowania blokowego, a dla starszych uczestników konkursu – zadania z zakresu programowania tekstowego w języku Python. Opiekun młodzieży: Joanna Domuracka
Miło jest nam poinformować, że nowym przewodniczącym Młodzieżowej Rady Miasta Suwałki został Jakub Amelian, uczeń naszej szkoły. SERDECZNIE GRATULUJEMY!
Nasza nowa przestrzeń do kreowania pomysłów, rozwijania zainteresowań uczniów. Opiekun pracowni: Małgorzata Tomczak
Realizujemy projekt szkolny z okazji 100. rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę pt. „Miejsca pamięci o bohaterach Niepodległej w przestrzeni mojego miasta”. Uczniowie gromadzą i opracowują informacje na temat miejsc pamięci w Suwałkach, wyszczególnionych w „Kartach obiektów pamięci w Suwałkach”. Opiekun młodzieży: Katarzyna Witkowska
Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 r. Głównym celem DBI jest inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocja pozytywnego wykorzystywania internetu.

In our school, we implement the innovative financial education program MY FINANCE. The project is organized by the Youth Enterprise Foundation and co-financed by the NBP and the Kronenberg Foundation at Citi Handlowy.

MY FINANCE - this innovative financial education program is aimed at young people aged 16-19. Its purpose is to broaden students' knowledge of the financial sector's operation and to develop skills that will enable them to manage their personal finances efficiently and build their own financial security. Universal economic education is aimed at expanding knowledge and skills and shaping attitudes that will allow young people to function efficiently in a market economy.

The MY FINANCE educational program uses innovative methods of working with students, which aim to stimulate cognitive activity in them, provide them with practical knowledge and key skills in the field of financial education.

The MY FINANCE program consists of six thematic modules: Finance world, Like banks, My investments, Investment in the future, Safe finances, My budget. The content of the program is in line with the core curriculum of the subject: basics of entrepreneurship. Each module is equipped with a set of teaching materials that enable the teacher to apply innovative methods of working with students. Individual modules contain proposals for educational tasks of varying levels of difficulty, and the concept of the program gives the teacher the opportunity to implement them in school in a variety of ways. The form of program implementation used in a given school is environmentally determined. The final choice of exercises to be carried out with students is made by the teacher, taking into account their needs and interests as well as time possibilities. 

The program is implemented during the lessons "Basics of Entrepreneurship" and "Economics in Practice".

Information about the project is available at www.moje-finanse.junior.org.pl

 

Project implementer: Joanna Domuracka