Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych Dyrekcja Szkoły składa wszystkim uczniom i ich rodzinom, radzie pedagogocznej oraz pracownikom szkoły życzenia pełne radości i nadziei. Niech Wielkanoc przyniesie Wam nowe siły, motywację i zapał do dalszych działań.
Dnia 22 marca 2024 r. (piątek) w naszej szkole, odbyły się Dni Otwarte III LO. DZIĘKUJEMY ZA ODWIEDZINY!
Nasze siatkarki z pasmem zwycięstw w II lidze Licealiady Województwa Podlaskiego w piłce siatkowej. W rozegranym 7 marca 2024 r. kolejnym turnieju pokonały 2:1 zespół z Bielska Podlaskiego i 2:0 zespół z Hajnówki. Kolejny turniej zostanie rozegrany u nas - w III LO.
15 marca 2024 r. odbyła się kolejna edycja Turnieju Anglojęzycznego dla Szkół Podstawowych "Prime Mary". Uczniowie 11 szkół z Suwałk i regionu rywalizowali, zarówno indywidualnie jak i drużynowo, sprawdzając wiedzę i umiejętności podczas wykonywania różnych zadań.
W minioną sobotę, czyli 9 marca 2024 r., odbyła się nietypowa wycieczka na Litwę. Dlaczego nietypowa? Ponieważ organizowana była dla uczniów naszej szkoły, ale dołączyli także uczniowie innych szkół ponadpodstawowych z Suwałk, a także pięcioro młodych ludzi ze Szkoły Podstawowej w Wiżajnach. Wśród wycieczkowiczów znaleźli się również studenci filologii z PUZ zlokalizowanej w naszym mieście, rodzice, nauczyciele, znajomi i przyjaciele.
Miło jest nam poinformować, że Patryk Barszczewski 2c, Julia Kruszyłowicz 2c, Oskar Żuryński 2a wzięli udział w warsztatach filmowych Fundacji Bardzo Dziki Wschód.
INFORMATOR: POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Wszystkich miłośników wykorzystania technik komputerowych do celów wizualizacji artystycznej zapraszamy do wzięcia udziału w XXII Międzyszkolnym Konkursie Grafiki Komputerowej "PLAMKA '24". Regulamin Konkursu
Rozpoczynamy realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego CUMULUS, którego celem jest rozwijanie i promowanie samorządności uczniowskiej i szkolnej demokracji. Projekty w ramach SBO CUMULUS finansowane będą z budżetu miasta
W poniedziałek (18 marca 2024) o 10:20 zapraszamy WSZYSTKIE klasy na salę gimnastyczną, w celu zrobienia zdjęć z kolorowych skarpetek, aby okazać solidarność z osobami z Zespołem Downa.
"Wiersz to zaproszenie do rozmowy" - do dyskusji z poetami i szukania odpowiedzi w poezji zachęcał nas prof. Piotr Śliwiński z UAM w Poznaniu, tym razem na przykładzie utworów Zbigniewa Herberta.

Ordynacja wyborcza Wybory cząstkowe Protokół z wyborów końcowych

ORDYNACJA WYBORCZA

O wyborze Patrona szkoły zdecydują uczniowie, rodzice, nauczyciele i niepedagogiczni pracownicy szkoły w ogólnoszkolnych wyborach, które odbędą się 20.01.2011 r. w III Liceum Ogólnokształcącym w Suwałkach.
W wyborach może wziąć udział każdy uczeń, rodzic/opiekun prawny lub oboje rodziców/opiekunów prawnych oraz nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni.

Aby trzy gremia szkolne miały jednakową siłę wyborczą:
- uczeń dysponuje jednym głosem,
- obydwoje rodziców, czy jedno z rodziców/opiekunów głosujących w imieniu obojga, dysponują jednym głosem,
- głos nauczyciela czy pracownika niepedagogicznego, jest przeliczany proporcjonalnie do liczby uczniów uczących się w szkole, /w szkole jest 526 uczniów, a 55 pracowników/ co stanowi: 9,56 = 10 pojedynczych głosów.

Listy uprawnionych do głosowania zostaną przygotowane przez sekretariat szkoły (uczniowie, rodzice, nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni). 
Karty do głosowania zostaną opracowane, przygotowane i opieczętowane oraz zabezpieczone przez zespół do przeprowadzenia projektu.
Głosowanie potrwa jeden dzień, odbędzie się 20.01.2011 r. w godz. od 10.00 do 17.30 W komisji wyborczej zasiądą przedstawiciele uczniów /2/, rodziców /2/ oraz nauczycieli i niepedagogicznych pracowników szkoły /2/. 
Przebieg głosowania muszą obserwować co najmniej 3 osoby powołane do komisji wyborczej. Osoba, która przystąpi do głosowania powinna okazać komisji dokument tożsamości ze zdjęciem. Każdy uprawniony do udziału w wyborach potwierdzi własnoręcznym podpisem na liście wyborczej odbiór karty do głosowania.

Aby głos był waży należy postawić znak X w kwadratowym polu tylko przy jednym z kandydatów. 

W czasie plombowania, otwierania urny wyborczej i liczenia głosów muszą być obecni oprócz wszystkich członków komisji wyborczej (6), przewodniczący SU, przewodnicząca zarządu RR i koordynator projektu.

Wyniki głosowania zostaną podane do publicznej wiadomości 21.01.2011r.

Nadzór nad prawidłowym przebiegiem wyborów sprawują członkowie zespołu do realizacji projektu NADANIE IMIENIA SZKOLE w składzie: Elżbieta Zienda-Żywiczyńska, Ewa Sidorek, Katarzyna Witkowska, Danuta Worobiczuk, Jolanta Żukowska. 

Zespół do projektu
NADANIE IMIENIA SZKOLE