Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 informuję, że w okresie od dnia 25 marca 2020 r. do dnia 10 kwietnia 2020 r. zadania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Dyrektor Zespołu Szkół nr 1 w Suwałkach Alicja Węsierska-Kwiecień
Wszystkich miłośników wykorzystania technik komputerowych do celów wizualizacji artystycznej zapraszamy do wzięcia udziału w XVIII Międzyszkolnym Konkursie Grafiki Komputerowej "PLAMKA '20". Tematem pracy na pierwszy etap konkursu jest: "Wędrówka po lesie". Prace należy przynieść do pani Joanny Domurackiej do sali 405.
18 grudnia 2019 r. na patio PWSZ odbyło się wspólne picie herbaty, śpiewanie i malowanie symbolicznych matrioszek. „Czajopicie”, czyli pierwsza edycja wyjątkowej akcji studentów i wykładowców filologii Wydziału Humanistyczno-Ekonomicznego. Studenci do wspólnego spędzenia czasu w kulturze polsko-rosyjskiej zaprosili nie tylko swoich kolegów z innych kierunków, ale też młodzież z zaprzyjaźnionego III Liceum Ogólnokształcącego. Koordynator współpracy z PWSZ w Suwałkach: Jolanta Rogucka
Miło jest nam poinformować, że Adrian Dębski (uczeń klasy IIIA) zajął I miejsca w kategoriach 3x3 BLD, 4x4 BLD i 3x3 w MBLD Kiev Super Blind 2020. Serdecznie gratulujemy!
Miło jest nam poinformować, że drużyna naszej szkoły w składzie: Alicja Bagińska, Anna Wołczek, Wiktoria Arciszewska i Izabela Sychowska zwyciężyła w miejskim etapie ,,DeBBaty'' i awansowała do Mistrzostw Polski Debat Oksfordzkich organizowanych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Opiekun młodzieży: Konrad Wiśniewski. Serdecznie gratulujemy!
W dniu 5.02.2020r. odbyły się Szkolne Mistrzostwa Debat Oksfordzkich (ogólnopolski projekt DeBBaty). Opiekun młodzieży: Konrad Wiśniewski
W dniach 25 - 29 listopada 2019 r. w naszej szkole odbyły się eliminacje w Międzynarodowym Konkursie Pix Programming Challenge 2019. Do Półfinałów konkursu, które odbędą się 5 grudnia 2019 r., zakwalifikowało się 19 uczniów klas: 1PodA i 2A. Uczestnicy w trakcie Półfinałów muszą rozwiązać Zadania. W tym etapie organizator przyjmuje 2 kryteria oceny - ilość poprawnie rozwiązanych zadań oraz łączny czas w jakim zadania zostaną rozwiązane. Pix Programming Challenge to międzynarodowy konkurs programistyczny dla dzieci i młodzieży. Jest on w pełni przeprowadzany za pośrednictwem aplikacji PixBlocks. Konkurs jest organizowany w 5 krajach europejskich, Indiach oraz Nigerii. Uczestnicy konkursu muszą rozwiązać zadania z zakresu programowania. Zadania dostosowane są do różnych grup wiekowych. Dla najmłodszych są to zadania z zakresu programowania blokowego, a dla starszych uczestników konkursu – zadania z zakresu programowania tekstowego w języku Python. Opiekun młodzieży: Joanna Domuracka
Miło jest nam poinformować, że nowym przewodniczącym Młodzieżowej Rady Miasta Suwałki został Jakub Amelian, uczeń naszej szkoły. SERDECZNIE GRATULUJEMY!
Nasza nowa przestrzeń do kreowania pomysłów, rozwijania zainteresowań uczniów. Opiekun pracowni: Małgorzata Tomczak

 

CLIL stands for Content and Language Integrated Learning. It refers to teaching subjects such as science, history, and geography to students through a foreign language. This can be by the English teacher using cross-curricular content or the subject teacher using English as the language of instruction. Both methods result in the simultaneous learning of content and English. The term CLIL was coined by David Marsh, University of Jyväskylä, Finland in 1994. He said that  "CLIL refers to situations where subjects, or parts of subjects, are taught through a foreign language with dual-focused aims, namely the learning of content and the simultaneous learning of a foreign language." 

There are two bilingual classes in our school. One is a biotechnological class and the other is a linguistic class. Teachers of history and geography teach classes in English. Instead of studying Geography or History in the national language, pupils do it in the English language. The pupils learn the same subject concepts and skills but increase contact time with the foreign language - a crucial consideration in the improvement of educational attainment levels. CLIL can improve language and subject teaching at the same time. 

The goals of bilingual education:

- implementing the core curriculum of general education in high school and providing students with the development of intellectual and language opportunities,

- achieving the level of free use of a foreign language and mastering the language database in the area of ​​specialized vocabulary in the field of subjects being taught,

- using language as a tool to acquire general knowledge and other subjects,

- preparing students for further education to study in Poland and abroad.

 

Ways of implementing bilingual teaching:

- learning English for 6 hours a week divided into groups,

- use of multimedia language rooms,

- supporting students in the individual learning process,

- getting acquainted with the literature, culture, and history of English-speaking countries,

- introducing program content from selected subjects: history and geography in Polish and English,

- implementation of educational projects in the English language,

- organization of academic trips to universities with linguistic profile,

- taking part in E-twinning, Erasmus projects,

- organization of educational trips to Great Britain,

- correspondence with students from other countries in English,

- taking part in events promoting the language and culture of English-speaking countries:

  English language competitions at the inter-school level, the European Day of Foreign Languages, the English Language Song Competition.